De reis en aankomst in Oekraine

Gepubliceerd op 18 april 2017 om 15:46

In deze blog leest u over de reis en over de aankomst van Stefanie en haar familie in Oekraïne.

- Op 18 april zijn Stefanie, haar ouders en haar broer Jan om 04:30 uur vertrokken naar Oekraïne. Om 05:30 passeerde ze de Nederlands-Duitse grens.
- Om 09:45 uur kreeg ik het volgende bericht van Stefanie: "We zijn nu halverwege Duitsland. Het is hier erg mooi. Zelfs nog sneeuw hier. Groetjes van ons 4-en."
- Om 12:15: "We hebben net pauze gehouden. Het is een heel mooi landschap hier. Bergen, toppen van de bomen in het bos bedekt met sneeuw. De strooiwagens rijden hier rond. Het lange zitten is goed te doen. Ik zit hier tussen de spullen waar wij ons mee bezig houden, zoals lezen."
- Om 12:30: "We zijn bijna aan het laatste gedeelte van Duitsland. We rijden bijna Oostenrijk binnen. Als we over de grens zijn hopen we pauze te houden en te eten."
- Om 14:00: "De grens met Oostenrijk duurt toch iets langer. We hebben toch al gegeten. Het is nu nog een halfuur rijden tot de grens van Oostenrijk."
- Om 15:00: "We zijn nu pas de grens met Oostenrijk over gegaan omdat er een ongeluk met 6 auto's is gebeurd i.v.m. gladheid. De auto's stonden dwars over de weg. Wij konden er gelukkig langs via de vluchtstrook. Het was nog maar net gebeurd. Wij zijn voor ongelukken nog gespaard gebleven. Nu nog 3,5 uur tot Hongarije. Net over de grens bij Hongarije zullen wij overnachten in een hotel."
- Om 17:00: "We zijn nu halverwege Oostenrijk bij het plaatsje Melk. Naar verwachting hopen wij half 7 aan te komen in Hongarije. Eindelijk kunnen wij dan weer onze benen strekken!"

Om 10 voor half 7 zijn ze aangekomen bij het Paprika Hotel in Hegyeshalom in Hongarije, waar ze gaan dineren en overnachten. Morgen rijden ze verder door naar Beregowo in Oekraïne.

Dag 2 van de reis naar Oekraïne:
- Om 08:25: "Na een goede nachtrust, waar wij echt aan toe waren, hebben we heerlijk ontbeten. Nu eerst een vignet kopen voor in Hongarije."
- Om 09:00: "Eindelijk de vignet binnen. Het was een hele zoektocht naar de juiste benzinepomp (daar moet je de vignet kopen). We waren even de weg kwijt. We gingen per ongeluk weer de grens met Oostenrijk over en dus ook de douane controle. Gelukkig konden we de douane duidelijk maken dat wij niet naar Oostenrijk wilde maar in Hongarije wilde blijven. Toch wilde ze even in de achterklep kijken. Alles was goed en ze legde ons uit hoe we naar Hongarije moesten en waar we de vignet moesten kopen. We zijn inmiddels weer een kwartier onderweg in Hongarije."
- Om 10:00: "Het sneeuwt hier flink! Zoveel dat het hier echt wit is. Misschien moeten we wel stoppen met rijden....Misschien is dit wel te gevaarlijk....."
- Om 10:30: "Het sneeuwen is gestopt, we rijden nu door de hoofdstad van Hongarije: Boedapest."
- Om 11:00: "We moeten nog ongeveer 3 uur rijden, maar eerst even pauze."
- Om 14:30: "We staan bij de grens. Vijf auto's voor ons, dus valt mee."
- Om 15:30: "We zijn in Oekraïne aangekomen!!!. De douane vond het wel raar....Kinderwagen en box bij een trip aan Oekraïne....."

De eerste 10 foto's gaan over de reis op de 1e dag.
Foto's 11, 12 en 13 gaan over de overnachting in het Paprikahotel in Hongarije.
Foto's 14, 15 gaan over de reis op de 2e dag in Hongarije, sneeuw.
Foto 16 is Boedapest in Hongarije.
Foto 17: aangekomen in Oekraïne. Eten met het ziekenhuisteam in Oekraïne.